ASSALAMUALAIKUM... Selamat datang...

Saturday, March 5, 2011

Harga Getah Semasa

 Petang tadi aku lari balik kerja awal, dah lama tak bawak budak-budak nih berjalan. Mesti seronok, sejak Bulat pergi, belum pernah lagi kami keluar bersiar-siar.

Poppy mesti tertinggal di belakang..
 Tiba-tiba nampaklah pokok getah yang bapak punya besar nih

Kesian dia, dah tua baru kena toreh...
Kemudian aku jalan lagi turun ke bawah bukit, sekali nampak hasil kreativiti penoreh bandar yang lagi dasyat.. Mentang2 lah harga getah melantun tinggi, habis segala pokok yang bergetah korang nak toreh, siap berseni lagi tuh, tamak betul. 


Lihatlah hasil seni penoreh bandar.
Yang pasti ini semua adalah hasil kerja anak-anak penoreh getah atau mereka-mereka yang sangat terdesak memerlukan duit. Sebab hasil kerja mereka sangat g0jes. Bukan senang nak menoreh bagi mereka yang tiada pengalaman.






5 comments:

m4rilyn said...

creative. kalah pangkat kat baju tentera

Chika said...

hahahaha...

macam lukis bulu ayam pun ader... ekekeke

gt hans said...

ehehe..sian pokok tu..

meowwmania said...

huhuhu...betul lah kesian pokok tuh

thalhahaziz said...

memang kesian kat p0kok tuh, sebab dari kecik xpernah di r0reh, bila dah besar.. kaw-kaw kena t0reh..