ASSALAMUALAIKUM... Selamat datang...

Wednesday, February 9, 2011

Kenangan Terindah.

Selamat Petang...

Ini adalah entri terakhir aku menggunakan label Bulat, melainkan aku tiba-tiba rasa nak mengungkit kenangan bersama dengan Bulat lagi dalam entri akan datang. Satu kenangan yang unik, indah dan banyak pengajaran bersama dengan Bulat.

Pemergian dia memang amat mengejutkan sesiapa sahaja walaupun hanya mengenalinya satu hari. Sebab karakternya yang sangat mesra rakyat dan happy go lucky. Sekarang suasana kat rumah tuh macam kurang meriah pulak, selalu bila aku buka jer pagar, Bulat lah yang mula-mula perasan.

Bulat mula datang dalam bulan 5, tahun lepas kalau tak silap, mulanya aku tak suka jgk tp lepas seminggu aku kenal dia, aku yang mintak papa jaga dia, ikutkan papa nk bagi pada pak Ali rumah bawah tuh. Bulat nih pulak jenis cepat belajar, dan cepat mesra. Dia macam seorang anak yang nakal dan hyperaktif tetapi tak pernah buat masalah besar.

Kelemahan Bulat, dia tak boleh naik kereta, die cepat muntah. Telinga dia pon tak boleh ditarik, mesti meraung manja.. Rindu pulak nk dengar bunyi dia meraung manja tuh sebab buat kat Aman senyap jer, tak de respon.

Renungan mata die pon dah cukup buat aku rindu sampai meremang bulu roma...

" akak sunatkan papa saya dulu lah yer? saya budak lagi.."

Bulat suka berkubang dlm anak sungai kat depan rumah, tapi bau tetap tengit.

Dia tengah sk0deng burung merak sambil bersimpuh..

Dua sahabat baik, sekarang aku selalu tanya Aman mana Bulat? Ntah ape la yang dia rasa.

Ni lah skill die duduk bila dah borink sangat kena tambat.. Org kata anjing yang meniarap macam nih bawak tuah pada tuannya..

Tengoklah manjanya dia dengan kak Mia Emilia SPCA tuh, padahal baru brp minit jumpa..

Bulat buat ape lah sekarang yerk? Ade rezeki kita jumpa lagi yer.. Terima Kasih Ya Allah kerana pinjamkan aku satu makhlukMu yang membuatkan aku bahagia walaupun ia dipandang hina oleh makhluk Mu yang lain..

Pengajaran:
1- Cinta dan sayang boleh di pupuk kerana "tak kenal maka tak cinta."
2- Biarlah rupa tak cantik, yang penting akhlak kita cantik.

11 comments:

umi_e said...

Sedihnya baca coretan Mr. T :(

Walaupun hanya sekali bersua dengan Bulat tapi turut rasa kehilangannya sebab cerita tentang Bulat dll cukup menghiburkan...

*Bulat tenag di sisi si penciptanya...

meowwmania said...

tersentuh baca...

mmg itulah dugaan yg terpaksa kita hadapi bila mempunyai haiwan peliharaan, walau berapa ramai pon yg kita ada...yg tiada tetap dalam ingatan

semoga Bulat tenang dan bahagia di sana...

Rosmawati Yusof said...

Yang pergi usah dilupa,
Yang tinggal teruskan usha
Bulat permata hati semua
Walaupun hadirmu hanya seketika..

x-sha-duniaku said...

wlaupon tak kenal tapi saya rasa sedih sangat...

Intan Maizura Ibrahim said...

touching...punyer lame tunggu PM update blog psl ni..finally dpt jugak bc crite kt MR T..is PM ok now? or dia msih bersedih dgn pemergian Bulat?

m4rilyn said...

Bulat...kamu tetap hidup dalam memori kakak.

walau pun sekadar teman singkat tp memori tu tetap segar...

bersabar ye Thalhah

VIVIAN said...

huhu sye baru je kehilangan kucing tersayang...faham perasaan rindu dgn pet..sabar la ye..

Jom Terjah Entri Baru : [Ailurophile]Dulu dan Sekarang Tanpa Suki

gt hans said...

sedihnya.. :(

Chika said...

:( hiba sgt hati ni bila baca kisah bulat. dia mmg best la. bijak, manja, dia bulat... so special..

Papa meow said...

Rindu selalu t kasih Mr T, banyak yg sayang Bulat

Mamarempit said...

depan opis akak ada 1...same kaler cam Bulat....bila nk masuk opis...nampak dia ....tingat kan Bulat...
walaupun akak tk penah jumpa..tk penah kenal...tp..akak tau...semua yg kenal dia..sayang akan dia....

biar dia tenang....