ASSALAMUALAIKUM... Selamat datang...

Thursday, January 13, 2011

Klinik Kembiri

Hari ini aku dapat call dari PMC, nurse tuh cakap yang blood test aku adalah negative. Adoii, macam mana nih? aku baru nak pr0ud to get that disease. Nak tahu ape yang aku test? hahahaaa.. aku buat antibody test for Toxoplasma gondii. Petang ini lepas waktu kerja aku nak kena pergi jumpa doctor discuss lagi ape yang patut aku buat. Doctor dah suruh aku start ON antibiotik tapi aku tak nak selagi belum tahu apa punca sebenar.

Semalam aku ambil cuti hanya untuk tolong Papameow bawa Aman dengan Bulat pergi sunat. Agak mencabar juga la bawa mereka berdua serentak, sangat berbeza dengan pengalaman bawa kucing, sebab kalau anjing tuan empunya kena tunggu sampai dorang pengsan. Rasa sangat lega bila dah sampai rumah (st0p disini)

Ini aku baru sambung menulis 14/2/2011, skrg Bulat dah pergi, kami memang sama sekali tidak menjangka yang dia akan pergi secepat ini, sebab itu kami tak kisah belanjakan duit untuk kembiri dan vaksin dia. Sekarang Smart menggunakan sepenuhnya ilmu yang di pelajari dari Bulat untuk mengawal kebun walaupun dia masih puppy dan belum fasih menyalak. Smart nak tinggal terus di rumah Papameow pon boleh kan?

Ini gambar kucing-kucing terbiar yang ditangkap oleh penguatkuasa DBKL, kesian tengok mereka semua dikurung di tempat yang sempit dan tidak diurus dengan cara yang betul. Bagi mereka yang berkenan nak ambil mereka perlu membayar sejumlah wang pada DBKL dan jikalau anda adalah tuan mereka ini, maka anda akan dikenakan kompaun. Hal ini tiada kena mengena sama sekali dengan SPCA, jgn salah faham..

Nampak tak abang oren nih tengah selsema, kesian dicampur berhimpit-himpit dengan yang lain, kadang-kadang ada bunyi macam nak gaduh..

Ini dua budak baik, langsung tak buat masalah.

5 comments:

umi_e said...

Mr. T, apakah nasib anak2 bulu yang ditangkap dan dikurung tu?

*Sedih sangat2 melihatnya dan hati mula menebal dengan emosi...

meowwmania said...

sedihnya tgk kucing2 yg dikurung tu :(

Ya Allah selamatkan lah mereka...

Chika said...

Amin... (mengaminkan doa meowwmania)

Bulat sayang... Rest in peace dear...

cian tgk kucing2 tu.. :(












;

Papa meow said...

Kalau tgk dgn mata kepala sendiri sedih betul, tp org2 kt situ kebanyakannya selamba je mcm x de perasaan...

Tuan tanah nk cilok pic dua nk wat entry...

CKB said...

tringat pula pristiwa operasi tgkap kucing dekat kolej aritu. Kucing2 yg ditangkp akn dihantar ke DBKL.
dan saya n da geng mcm sangat2 mrh la kan..b4 anto ke DBKL tu di camour segala jantan, betina, bunting dan yang kecik2..apalagi, bergaduhla semua.. makanan yang diberi dalam satu bekas kecil juga air yg bekas kecil. akhirnya terbalik2 semua. sangkar tak dilapik dibiar makanan bertabur kat lantai.

Disimpan selama 3 hari dlm keadaan crowded begitu. menangis sy tgk.
Sy kritik cara mereka dan tegur secara baik( serta edikit emosi), sy pulak dimarah kembali. Dipanggil felo segala.

Alasan tgkap kucing2? Tahi kucing banyak merata. Kita balas dengan bunuh mereka?

Apalah sangat tahi tu boleh bersih, tapi nyawa tu macam mana pula?

Dah bising2 baru lah nak hantar pi pasar Chow Kit lah apalah.
Sedih