ASSALAMUALAIKUM... Selamat datang...

Thursday, July 14, 2011

Jom Tempah Baju Raya

Sejak akhir-akhir ini, papa rajin menjahit, mentang-mentang baru beli mesin jahit baru. Aku dengan relanya menjadi model untuk memperagakan hasil jahitannya. Sebenarnya mesin dibeli untuk repair-repair seluar, jahit cadar, sarung bantal dan langsir jer. Tetapi papa dengan beraninya cuba menjahit baju Melayu dengan berbekalkan ilmu yang sangat cetek di dada hasil cedokan dari internet.

Hasil cubaan pertama.


Hasil cubaan kedua.

Anda-anda semua komen la dengan ikhlas, kalau nak tempah, jangan segan-segan untuk hubungi papa kerana pintu sentiasa terbuka untuk menerima tempahan (acah jer). Bagi aku, cubaan papa berjaya bagi orang yang first time menjahit tanpa mengambil apa-apa kelas.


"Jangan la puji lebih-lebih, papa malulah.."

MOTIF:
Jangan takut untuk mencuba.



8 comments:

Rosmawati Yusof said...

Senyum bukan krn geli hati tp senyum melihat kejayaan, kesungguhan dan kehebatan 2 papa ini...

m4rilyn said...

ayunya papaaaaa

Shaz Alina said...

comel² je baju melayu hasil tngn papa tu... gud job papa... =)

GtHans said...

jelesnyaa..menjadik papa buat baju..;p

m.q said...

boleh tempah baju kucing ni...
boleh laaaa...boleh laaa....

sI tEDI said...

cayalah!!

umi_e said...

Good try! Tahniah...

*Nak pinjam mesin jahit tu boleh tak?

meowwmania said...

wahh tahniah utp papa!!

tak sangka lah papa sungguh ayu :)