ASSALAMUALAIKUM... Selamat datang...

Tuesday, March 8, 2011

Fatamorgana

Pulanglah pada Tuhan cahaya kehidupan

Syarat bahagia di dunia

Akhirat kekal selamanya pada Allah



Sudah menjadi lumrah kehidupan di dunia

Cabaran dan dugaan mendewasakan usia

Rintangan dilalui tambah pengalaman diri
Sudah sunnah ketetapan Ilahi



Deras arus dunia menghanyutkan yang terleka

Indah fatamorgana melalaikan menipu daya

Dikejar dicintai bak bayangan tak bertepi
Tiada sudahnya dunia yang dicari



Begitu indah dunia siapa pun kan tergoda

Harta, pangkat dan wanita melemahkan jiwa

Tanpa iman dalam hati kita kan dikuasai
Syaitan nafsu dalam diri musuh yang tersembunyi
Pulanglah kepada Tuhan cahaya kehidupan
Keimanan ketakwaan kepadanya senjata utama



Sabar menempuh jalan tetapkan iman di hati

Yakinkan janji Tuhan syurga yang sedia menanti

Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal bahagia
Imanlah penyelamat dunia penuh pancaroba
Hidup akhirat kita kekal bahagia



Pulanglah pada Tuhan cahaya kehidupan

Syarat bahagia di dunia

Akhirat kekal selamanya pada Allah


Ya Allah, janganlah kau akhiri riwayat hidup kami sebegini.

10 comments:

Rosmawati Yusof said...

Ya Allah, Ya Tuhanku. Aku mohon hidup dan mati dlm keadaan beriman, aminnn...

habsahharun said...

semoga kita tak terleka dengan duniawi..

meowwmania said...

amin...

Cik Siti said...

nauzubillah min zalik

Chika said...

Insya-Allah... Amin..

Mr T, Org tu mabuk ke mati?

thalhahaziz said...

Chika, antara tid0 atau mabuk.. tapi kat tepi dia ade lah nampak satu bot0l, papa ckp mungkin tu b0tol arak...

m4rilyn said...

minta djauhkan segala yang tidak elok. AMIN

¤(`×[¤_MyA_¤]×´)¤ said...

Salam Encik T,

Bile maw apdet la??? pat2 >:/

hud aikara said...

(ni saya lari tajuk)...CANTIKLAH PEMANDANGAN KAT HEADER AWAK..!kat mana tu yek?

Papa meow said...

Kat belakang rumah tu :D